Nog 10 nachtjes slapen...

4 februari 2018 - Heemskerk, Nederland

Whoeha ik mag weer!!!!

Hoe is dat zo gekomen? Vorig jaar toen ik terug in Nederland was, kon ik maar niet wennen. Het gevoel bleef knagen dat ik nog niet klaar was. En toen ik heel trots aan iedereen het boekje van mijn reisblog liet zien zei zus ineens: maar dan ga je toch nog een keer??

Kan dat? Jazeker, maar dan moest ik het zelf financieren. En dat ging ik doen. Met behulp van familie en vrienden heb ik 1050 euro bij elkaar gehaald. Helemaal te gek dat jullie dat voor teachers4teachers over hadden! Ik heb er natuurlijk wel bloed, zweet en tranen de dam tot dam loop voor gelopen (noooooiiit meer 😊) maar dat was het allemaal waard omdat ik het gewoon zo’n goed doel vind en omdat ik nu weer daar aan het werk kan. Education is future, echt. En als klap op de vuurpijl (zeg je dat zo?) vond opper directeur van het SVOK (bestuur van o.a. het Kennemer College) Fred het zo goed dat ik zoveel geld op had gehaald dat hij aanbood mijn reis betalen, zodat al het sponsorgeld direct naar de stichting teachers4teachers kon gaan.

Inmiddels twee voorbereidingsdagen achter de rug en ik ben er weer helemaal klaar voor. Weer spannend is het omdat het een andere opzet is dan vorig jaar. Vorig jaar ging de VO ploeg naar één school (althans dat was het idee, niets is wat het lijkt in Kenia, zie mijn blog van vorig jaar) maar dit jaar gaan we naar een regio zodat we meerdere scholen kunnen bereiken. We geven dan twee workshopdagen op een centrale plaats in de regio waar we zitten en elke school mag twee docenten afvaardigen. Na de workshopdagen spreken we dan af welke scholen we de rest van de week gaan bezoeken om lessen te bekijken. Heel spannend dus! Ook omdat de regio van nieuw maatje Annemiek en ik diep het binnenland in zit. Dat wordt lang in de auto zitten en zo dus meer van het land zien en kijken of de scholen in het binnenland anders zijn dan de scholen uit de kustregio.

Dus nogmaals: evengoed weer spannend maar vooral zó véél zin!!!! Gelukkig nog maar 10 nachtjes slapen…

1. Annemieke:
    4 februari 2018
    Hi vriend, wat gezellig om je zo weer te kunnen volgen, gelukkig heb je mijn naamgenoot mee dus dat komt vast goed! Ik ben benieuwd of het misschien nog wel mooier wordt dan vorig jaar. Gelukkig zie ik je nog voor je vertrekt om je een succeskus en -knuffel te geven! Xxx vriend
  2. J.t.wentink:
    4 februari 2018
    Heel leuk en we gaan het zeker volgen.
  3. Saskia Keyer:
    4 februari 2018
    Fantastisch weer Marlies! Echt te gek! Mooi om je weer te kunnen volgen.
  4. Jaap:
    4 februari 2018
    Ik wens je een heel inspirerende reis Marlies! Goed dat je dit doet!
  5. Mirjam Pomp:
    5 februari 2018
    Heel mooi om jou weer te kunnen volgen! Ik wens je alvast veel succes, veel inspiratie en prachtige uitwisselingen!
  6. Freke Heideman:
    5 februari 2018
    Super gaaf Marlies! Ik wens je heel veel succes en plezier en hoop dat jullie de docenten daar mooie dingen kunnen leren!
  7. Tijmen:
    5 februari 2018
    Marlies, held, heel gaaf dat je weer mag! Wordt dit jaarlijks? Ja toch:)?
  8. Ans:
    Fantastisch lieve Marlies.
    Je bent een topper.
    Wij wensen je heul veul SUCCES en geniet van deze bijzondere en inspirerende werkreis.
    Zo mooi dat je dit doet.
    We gaan je weer volgen hoor!
    Liefs van ons.
  9. Marcella:
    6 februari 2018
    Topper!!! Ga je dit jaar ook vloggen?! :)
  10. Marjolein:
    11 februari 2018