Nog 10 nachtjes slapen.

24 september 2022 - Heemskerk, Nederland

Oké nog 11 nachtjes slapen om precies te zijn...

Maar vooral: whoeha en hoera, ik mag weer! Met teachers4teachers naar Kenia. Kan het nog steeds bijna niet geloven, maar alle seinen lijken nu toch echt op groen te staan. Zó blij!!

Inmiddels alweer vier en half jaar geleden schreef ik in mijn laatste blog als laatste zin: We’ll meet again. En dat wist ik ook zeker. Niet hoe of wanneer, maar dat het nog steeds niet klaar was, was toen al wel duidelijk.

Twee jaar na de reis overleed oma op 100-jarige leeftijd. Ik vond het mooi en symbolisch om van een stukje erfenis nog een keer mee te gaan op een teachers4teachers reis. Fantastische stichting, waar toch echt mijn hart ligt. Wat had ik er weer zin in! Maar ja, toen kwam Corona. En dat duurde 2 jaar. Afgelopen februari zou de reis bijna doorgaan. Bijna. Toch niet helemaal.

En toen belde Lysanne in april. Of ik even wilde videobellen. Oké, zei ik, morgen in de pauze kan wel even 10 minuten. Dat was wat te kort, zei Lysanne. Te kort om mij te vragen om haar werk bij teachers4teachers over te gaan nemen. Lysanne was door zwangerschap en de Corona crisis al 4 jaar niet mee op reis geweest. En nu was ze weer zwanger (ze is inmiddels bevallen van een prachtige tweede dochter.) En het werk bij T4T is fantastisch, maar het reizen maakt het toch echt wel het mooist en de moeite waard. Dus ze ging stoppen en ik mocht haar overnemen. Wauw.. ik heb niet lang nagedacht natuurlijk. Eigenlijk wist ik het meteen. Mijn droombaan. Dit is wat ik wil! Voor de vorm keurig nog een nachtje erover geslapen. Voor de vorm. 😊

Sindsdien blij  gestuiterd en bestuursvergaderingen en infobijeenkomsten bijgewoond. En nu net de twee voorbereidingszaterdagen voor de najaarsreis (voor teamleiders en specialisten speciaal onderwijs) achter de rug. Hele andere rol voor mij, maar niet minder fantastisch! Wat ik ga doen? De VO-tak coördineren! Workshops en deelnemers die op de scholen docenten en teamleiders coachen bezoeken i.p.v. zelf workshops geven en zelf op de scholen aan de slag.

Helaas geen deelnemers uit het VO deze reis, maar wel zat te doen voor mij. Ik hoop de HOD’s te kunnen spreken om afspraken te maken voor de docentenreis van februari (HOD’s zijn de head of departments van de secondary schools.) Maar zoals ik gewend ben, zou alles zomaar weer anders kunnen zijn als we daar zijn. Nu alweer honderd keer veranderd door recente verkiezingen, door, jawel, Corona en doordat we gewoon niet weten wat we aan gaan treffen. Hoe zijn de docenten en schoolleiders de afgelopen 2 en half jaar doorgekomen? Waar staan ze nu? Ik ben heel benieuwd. Wij zijn heel benieuwd. Wij van teachers4teachers. Klinkt goed hè? Gelukkig nog maar 10 nachtjes slapen!

1. Marjolein:
    24 september 2022
    Mooi startverhaal Marlies en wat heb je een groot team! Jullie gaan vast en zeker weer veel collega-docenten en leerlingen blij maken met jullie bezoeken. Heel veel succes daar en met je nieuwe rol.💪🥰
  2. Vaders:
    25 september 2022
    Nou, nieuwe avonturen en indrukken. Hou ons maar op de hoogte en voor straks: “succes!”.
  3. Jantine:
    25 september 2022
    Weer leuk geschreven, zus. Het enthousiasme spat er vanaf!
  4. Carin:
    wauw wat onwijs gaaf
    ik wil je zeker volgen
  5. Rosalie Gaarenstroom:
    Wat gaaf!! Ik wil je ook zeker volgen lieve Marlies🫶🏻
  6. Andrea:
    25 september 2022
    Ah tof, nu echt nog maar 10! Ik ga meelezen, heeeel veel plezier! Kom je uitrusten in Zeeland als je terug bent? ❤️
  7. Hanneloes:
    25 september 2022
    Geweldig Marlies!! Ik volg ook hoor! Heel benieuwd.
  8. Nancy:
    25 september 2022
    Super leuk je weer te volgen!
  9. Arlette:
    25 september 2022
    Leuk Marlies! Ik volg je ook graag!
  10. Loes Tonglet:
    25 september 2022
    Wat gaaf!!! Echt iets voor jou. Ik blijf je met plezier volgen….. Heel veel plezier.
  11. Imre Ducro:
    25 september 2022
    Natuurlijk ga ik je volgen Marlies
  12. Manon:
    25 september 2022
    Leuk Marlies! Je stuitert er al weken, wat zeg ik maanden van! Super leuk en ik ga je zeker volgen!!
  13. Eddie Haasjes:
    25 september 2022
    Ben erg nieuwsgierig naar je belevenissen,dus kom maar op met je verhalen.
  14. Sylvia theissling:
    25 september 2022
    Ik ga je ook zeker volgen, wat een avontuur
  15. Ans:
    25 september 2022
    Hartelijk gefeliciteerd Lieve Marlies.
    En wat een prachtig start verhaal al.
    Fantastisch voor je. Iets wat op jou lijf geschteven is. We gaan je SUPER graag volgen.
    Kijken er heel erg naar uit.
    Fijne voorbereiding nog.
    Lieve en warme groet Ans en Willem.
  16. Natascha Van vliet:
    25 september 2022
    Natuurlijk wil ik je volgen! Dat doen we anders ook dus nu zeker!
  17. Patrick Celie:
    Dit ga ik zeker volgen!
  18. Paula:
    25 september 2022
    Super voor je Marlies. Ga je volgen. En heel veel succes.
  19. Marieke van der Ploeg:
    25 september 2022
    Als dit de toon zet voor je columns, zal ik ze met plezier volgen! Alvast heel veel succes gewenst.
  20. Doeteke Walda:
    25 september 2022
    Ja kijk nou, Marlies weer in actie als vis in haar heerlijke water. Heel benieuwd hoe alles gaat. GAAF‼️😘🍀🤸‍♂️
  21. Esther:
    25 september 2022
    Ik wil je graag volgen met dit mooie avontuur!
  22. Diana:
    26 september 2022
    Wat gaaaaaaf!!! Ik reis graag weer met je mee! Het liefst nog een keer samen naar Kenia! Maar voor nu ga ik je met veel plezier volgen! 😘
  23. Yvonne:
    26 september 2022
    Top Marlies. Ik ga je volgen.
  24. Walter Beentjes:
    26 september 2022
    Leuk Marlies ik ga je volgen
  25. Marjon:
    26 september 2022
    Super Marlies, ik ga je natuurlijk volgen.
  26. Mirjam:
    27 september 2022
    Met jouw mooie schrijfstijl zie ik straks vast de beelden weer tot leven komen!
    Volg je met veel plezier!
  27. Sharon:
    28 september 2022
    Yes ik ga je volgen,wat een avontuur weer.
  28. Mae:
    30 september 2022
    Jaaa, nu nog minder nachtjes! 1 hand aftellen nog. Heel veel plezier lieve Marlies en ik ga jou en je avonturen volgen.
    Succes met de laatste voorbereidingen!
    Liefs!
  29. Karlijn:
    6 oktober 2022
    Te gek Marlies. Succes en genieten, ik ga je volgen!